10 October 2018

BBM3410/18: Nyawa saya ๐Ÿ’•

๐Ÿ“… 11 Oktober 2018 (Khamis) ๐Ÿ’™

Tak nampak lah muka ayah ๐Ÿ˜‚ Mana entah gambar lain ๐Ÿ˜Œ

Haa ni bibuu haha ๐Ÿ’—


Okay . Harini saya nak cerita tentang keluarga saya ! ๐Ÿ˜ Kecil sangat family saya ni. Okay saya mulakan dengan dengan ayah saya. Nama ayah saya, Omar bin Lasim. Umurnya 59 tahun. Sekarang ayah saya kerja di Pejabat Kesihatan Daerah Bera ๐Ÿ˜Ž Jawatan ayah saya? Pembantu Kesihatan Awam Kanan. Tahun depan cukup 60 tahun haa pencen lah ayah saya ๐Ÿ˜‰ Dulu ayah saya pernah menganggotai ATM lama 10 tahun tak silap. Haha. Lepastu, ayah saya dapat kerja dekat hospital, waktu tu tak pasti apa jawatan ayah. ๐Ÿ’†Yang peliknya daripada tentera, lepastu dalam hospital dan akhir dekat Pejabat Kesihatan. Hahaha. Ayah saya seorang yang pendiam (macam saya) haha. Ayah saya sangat suka kan kucing ! Sebabtu saya pun suka kucing hahaha (macam saya lagi) ๐Ÿพ Dan ayah suka mencuba makanan yang baru atau senang cerita ‘food hunting’ jugak lah.. Hahaha (sah lah saya memang ikut ayah). ๐Ÿ’™ Sebenarnya, ayah sangat garang dan tegas. Tapi saya suka cara ayah. Cool ja. Hahahha. Okay selesai  tentang ayah. Nak tahu lebih lanjut boleh roger nombor telefon saya atau ayah saya terus hahahaha ๐Ÿ˜‚

Seterusnya, ibu saya. The only my queen ever ! ๐Ÿ˜ Hahaha . Nama ibu saya Norhani binti Ahmad. Sebaya juga dengan ayah saya, 59 tahun. Hahaha. Saya rasa nak cari yang sebaya gak lah cemni. ๐Ÿ˜œHahaha. Macam ibu dengan ayah, Ahahaha. Ibu saya dulu Guru Tadika. Lama juga berapa puluh tahun entah. Tak pasti. Hahaha. Nanti saya tanya ibu saya semula. Nak dikatakan anak muridnya sekarang ada yang jadi Penguam, Guru, Polis dan macam-macam lah. Ahahaha. Alhamdulilah. Lahir di Kedah. Baru-baru ni haa birthday ibu saya haha. Umur 55 tahun ibu dah pencen. Hahahaha. Sekarang jadi bos besar dekat rumah. ๐Ÿ˜Ž Hobi ibu suka bagi saya makan. Hahaha. Ibu suka masak, suka berkebun, suka simpan barang antik/lama dan sangat kreatif. Ibu dulu-dulu kuat bersukan. Hahaha. Power ahh ! Hm sebabtu juga saya tempias juga kot dalam sukan. ๐Ÿ’ƒ Hahaha. Ibu ni macam biasa, suka bahan orang, ketawakan orang, suka buat lawak.. Haa tu lah ibu. Macam saya kan ? Hahaha. Tapi ada masa ibu ni sangat tegas. ๐ŸŒผ Tibeer angin berubah hahaha. Biasa lah kan.. Aishhh. Okay tentang bibuu done. Hahaha

Okay, disebabkan saya ada 2 orang ja adik beradik. Sulung abang saya. ๐Ÿ‘จ Abang saya namanya Mohd Nor Nasyrieq bin Omar. Umur dia 27 tahun. Beza 4 tahun eh dengan saya. Hahaha. Rasanya lah. Ke 5 tahun? ๐Ÿ˜› Hahaha. Entah.. Abang saya sekarang bekerja sebagai Polis Bantuan di Pahang.. ๐Ÿ‘ฎ Semestinya dia lahir dekat Pahang. Hahahha. Abang saya dah kahwin tauu anak sorang dah haha. Namanya Muhammad Danish Naufal. ๐Ÿ‘ถ 6 bulan baru. Abang saya dulunya sangat protect saya. Tak bagi sangat kawan dengan lelaki tak semengah. Haha. Pantang betul dia. Laa ni dia biaq ja aku. Kurang asam. Hahaha. Dia pun gebu gak macam saya. ๐Ÿ™† Hahaha. Suka sangat makan dan makan. Haha. Itu ja lah kot serba sedikit tentang keluarga saya. Ni sebab keluarga kecil, haa senang lah nak bercerita. Hahahaha ๐Ÿ™ˆ


Happy family ๐Ÿ’–


Okay lahh. Sampai sini ja. Nanti sambung ! Thank you ! ๐ŸŒป๐ŸŒป