14 November 2018

BBM3410/18: 3 Jam Kelas Minor Ku 🌟

📅 14 November 2018 (Rabu) 💙

Hai semua ! 😍 Nak share sikit post kali ni tentang kelas minor saya dengan Prof haha 😂 Kelas ni setiap Rabu jam 2 hingga 5 petang 💆 Lama beb 👀 Tapi kelas harini saya rasa paling best sebab kena terjemah pantun 🌷 Kau rase? Haha. Tapi Prof saja bagi pantun ni sebelum kami memulakan kerja terjemahan 👇

Dua tiga kucing berlari,
Mana nak sama si kucing belang,
Dua tiga boleh ku cari,
Mana nak sama awak seorang.

Terjemah sama-sama, so sweet haha

Dalam Putrablast, ada beberapa rangkap pantun 💫 Kami kena pilih sama ada rangkap belah kiri atau kanan 👸 Ohh ya, ni tugasan berdua haha 👭

Kami pilih yang kiri

Kenapa saya pilih minor Interpretasi dan Penterjemahan walaupun bahasa Inggeris saya ala kadar ja? Sebab saya nak asah skills saya dan cuba sesuatu yang baru 🍄 Prof cakap bila jadi penterjemah, boleh duduk rumah dan lakukan kerja terjemahan, banyak beb dapat duit hahaha 😛 
.
.
.
Itu ja lah nak share serba sedikit haha 😸 Tunggu post seterusnya tauu ! Bye 🙌

No comments:

Post a Comment